zondag, september 10, 2006

 

Ondernemendplatteland.nl

Veerman in gesprek met de Streekmanager Peel & Maas

www.ondernemendplatteland.nl

Het werk van de streekmanagers is in Den Haag opgevallen. Men is aangenaam verrast door de vele activiteiten van ondernemers op het platteland. Samen met enkele collega streekmanagers uit Brabant en Limburg ben ik uitgenodigd om op 3 oktober in Den Haag over mijn werk te vertellen. Samen met ambtenaren van LNV en VROM bespreken we een aantal praktijkcases. Vervolgens stellen we aanbevelingen op hoe het ondernemerschap op het platteland gestimuleerd kan worden en geven we aan waar belemmeringen aanwezig zijn. Het resultaat wordt aan het einde van de middag met minister Veerman doorgenomen.

Vooruitlopend op deze bijeenkomst heeft men mij gevraagd hoe het werk van de streekmanagers door LNV ondersteund kan worden. Mijn voorstel is een website te bouwen waar ondernemers elkaar snel kunnen vinden. Een ondernemer kan immers het meest leren van een andere ondernemer. Daar kan geen adviseur of streekmanager tegenop. Als je al jaren doende bent een zorgboerderij of een theetuin te realiseren dan is het handig om te weten waar collega zijn die dezelfde problemen tegenkomen of nog beter collega's te vinden zijn die al een oplossing gevonden hebben voor problemen. Samen met Roger Engelberts van communicatieadviesbureau Imagro (Ottersum) werk ik aan een voorstel. Op 3 oktober presenteren we tijdens de bijeenkomst in den Haag een eerste dummyversie van de website.





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?