vrijdag, augustus 31, 2007

 

Nieuw merk voor streekproducten

Brabantse streekproducten onder het merk StreekSelecties in de super

De nieuwe onderneming StreekSelecties gaat vanaf januari 2008 onder dezelfde merknaam een aantal hoogwaardige Brabantse streekproducten via de supermarkten aanbieden. In de eerste fase zal de onderneming een assortiment van basisproducten (brood/banket, kaas/zuivel en vlees/vleeswaren) voeren. De definitieve selectie van producten en producenten vindt in de komende maanden plaats. Op termijn brengt StreekSelecties ook producten uit andere regio's op de markt. StreekSelecties komt tegemoet aan de groeiende behoefte van consumenten en supermarktketens aan hoogwaardige luxe producten uit de eigen regio.

Volgens onderzoek hebben streekproducten een omzetpotentieel van 1-1,5 miljard euro. Momenteel wordt daarvan slechts 120-180 miljoen euro verzilverd.Agro & Co Brabant is initiatiefnemer van de nieuwe onderneming. Deze ontwikkelmaatschappij voor de agrofoodsector kijkt al sinds 2005 hoe ze streekproducten een volwaardige plaats in het winkelschap kan geven. Daarbij zijn de wensen van consumenten en retailketens maatgevend, een breuk met het verleden toen producenten het assortiment bepaalden. Agro & Co heeft met de voltooiing van het businessconcept zijn taak als ontwikkelmaatschappij volbracht. In de persoon van Rogier Arntz (oprichter en medeaandeelhouder van de Boost Group) heeft de organisatie een ondernemer gevonden die de bouw en exploitatie van het merk voor zijn rekening neemt. Agro & Co participeert via haar Kapitaalfonds in de nieuwe onderneming. Overige aandeelhouders in Streekselecties B.V. zijn de ZLTO en de ondernemer.Agro & Co, 31/08/07





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?