maandag, september 08, 2008

 

Sponsored Regio Magazine: Prat Op

Het sponsored magazine is een uniek fenomeen. Met het uiterlijk van een tijdschrift, maar met een geheel ander oogmerk. De reguliere uitgever geeft een blad uit als doel, een sponsored magazine is een middel. De juiste naam zou moeten zijn ‘doelgroepbeïnvloedende media’.
In CRM (Customer Relationship Management) draait het in toenemende mate om storytelling, om het vertellen van verhalen aan klanten en prospects. Zoals dat tussen goede kennissen en vrienden gaat: je wilt vertellen hoe het met je gaat, wat je doet, waar je mee zit. Met verhalen vertellen krijgt een zakelijke relatie menselijke warmte. En voor elk bedrijf dat ervoor kiest om storytelling in te zetten als wapen tegen concurrentie en ter bescherming van de eigen relaties, is een magazine een logische keuze, omdat juist daarin plaats is voor verhalen. Die dan door hun presentatie in een bekend en vertrouwd format bovendien als het ware voor een decor van kwaliteit en objectiviteit geplaatst worden. Klik hier voor meer informatie.

Een "sponsored regio magazine" is een doorontwikkeling van het sponsored magazine fenomeen. Ook een sponsored regio magazine is geen doel op zich maar een middel om een doel te bereiken. Ditmaal niet om de concurrentie positie te beschermen of te versterken maar met als doel de leefbaarheid en economische kracht van een regio als geheel positief te beïnvloeden. Idealiter vormen belanghebbenden, zoals gemeenten, het regionale bedrijfsleven, zorginstellingen en scholen een samenwerkingsverband en zijn gezamelijk opdrachtgever en verantwoordelijk voor de inhoud.

Sponsored Regiomagazine





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?