vrijdag, december 19, 2008

 

Bedrijfsverplaatsing LOG

'Ik was graag in LOG geplaatst'

Pluimveehouder Jos Cuppen uit Zeeland is woedend op de gemeente Landerd en met name op wethouder Chris School. Cuppen, die zegt graag naar het Landbouw Ontwikkelings Gebied (LOG) te verhuizen, stelt dat hij in zijn leven nog nooit zoveel leugens heeft gehoord als nu. "Ik heb alle respect voor het college van B. en W. en de gemeenteraad verloren."

In de gemeenteraad van donderdagavond maakte School Cuppen het verwijt dat hij pas op het laatste moment en per mail heeft laten weten dat hij toch wil praten over plaatsing in het LOG. "Er zijn grenzen, ook aan communicatie." Bovendien is de wethouder van mening dat de verplaatsing van Cuppen en Van den Broek, een ander Zeelands bedrijf, veel te duur zou zijn. "Dan moet de raad met miljoenen extra over de brug komen. Het lijkt ons als college erg onverstandig om daar 2 รก 2,5 miljoen euro extra voor uit te trekken."Cuppen reageert als door een hond gebeten. "De enige die zich niet aan afspraken over tijdstippen houdt, is de gemeente zelf. Zij communiceren zelf via mail. Ik heb vier keer een aanbiedingsbrief ingediend en herhaaldelijk verzocht om een tegenbod. De enige soort van aanbieding die de gemeente heeft gedaan was lachwekkend. Er stond alleen een bedrag, er werd niet gesproken over randvoorwaarden en de brief was niet ondertekend."

Volgens Cuppen wil de gemeente helemaal niet dat hij een plaats krijgt in het LOG. "Dan moet de gemeente betalen, bij een 'groen' bedrijf betaalt de provincie." Cuppen voelt zich geschoffeerd. "De wethouder heeft me op een onbeschofte manier geloosd. Ik heb in mijn leven nog nooit zoveel leugens gehoord. School zegt eerst dingen toe en twee maanden later zegt hij iets compleet anders. Ik vind het niet te geloven dat de leugens die hij vertelt, klakkeloos door de raad over worden genomen. Als je als raad iets belangrijks moet bespreken, moet je daar de tijd voor nemen. Dat kan niet om half twaalf 's avonds als iedereen naar huis wil."De raad besliste donderdag in meerderheid voor voortzetting van het LOG zonder de bedrijven van Cuppen en Van den Broek, Progressief Landerd stemde tegen. School laat weten naar eer en geweten en met de beste bedoelingen te hebben gehandeld. "Ik vind het jammer dat de discussie via de media gevoerd wordt. Als meneer Cuppen in het LOG had gewild, had hij daar tijdens het proces serieus werk van moeten maken. Ik verdien het niet om voor leugenaar uitgemaakt te worden."
Brabantsdagblad 10 december 2008.





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?