maandag, november 30, 2009

 

Platteland Vakantieland


Zet jezelf èn je regio op de kaart

PlattelandVakantieland.nl zet kleine recreatie- ondernemers op de kaart

PlattelandVakantieland.nl is Nederlands eerste online platform waar ondernemers in recreatie en toerisme online kunnen samenwerken. Sinds 10 november jl. kunnen zowel bezoekers van de website als ondernemers hier online met elkaar ‘in gesprek’ gaan en samenwerken. Voor de één om leuke activiteiten te zoeken of te beoordelen. Voor de ander om een samenwerkingspartner te vinden of juist een nieuw product onder de aandacht te brengen bij het Nederlandse en Belgische publiek.

Plattelandstoerisme is ‘Hot’ en wekelijks komen er nieuwe initiatieven bij. Door het grote aanbod raakt de informatievoorziening versnipperd en weet geen consument meer de weg naar het platteland te vinden. Ook niet met Google. “Eigenlijk heeft Google de niche voor PlattelandVakantieland.nl gecreëerd, want nu kunnen kleine plattelandsondernemers zich aanmelden op de site en op een AdWords-achtige manier marketing bedrijven. PlattelandVakantieland.nl zorgt voor de techniek en de bezoekers”, stelt directeur Paul Kempen.

Launch
Op 13 januari tijdens de Vakantiebeurs in de Utrechtse Jaarbeurs vindt de kick-off plaats met als doel grote aantallen bezoekers naar de site te trekken. Mede door een forse Europese subsidie en Informal Investors wordt in 2010 een nationale RTV-campagne gestart. De campagne krijgt een online ondersteuning van games die speciaal ontwikkeld zijn voor PlattelandVakantieland. “Maar het meest leuke zullen de ‘Geen Stijl’-achtige acties zijn die we in alle provincies gaan houden”, zegt Kempen. “Wat die gaan worden? Volg het Nieuws maar…”.

Supermarktmodel
Maar eerst moet het aanbod op de site zo compleet mogelijk zijn. Ondernemers in Horeca, in- en outdooractiviteiten en verblijfsaccommodaties kunnen zich aanmelden. Tot 1 april is het gebruik van de site volledig gratis en kan iedereen het uitproberen en voor zichzelf beoordelen of deze vorm van internetmarketing werkt. Daarna wordt de zoekmachine, eventueel met reserveringssysteem op ‘no cure, no pay’-basis aangeboden.

Ook bedrijven die in de steden gevestigd zijn kunnen zich aanmelden. Dit lijkt haaks te staan op de naam van de website. “We hanteren het Supermarktmodel. Bij Plus supermarkten liggen de biologische producten van het merk Gijs tussen de regulier geproduceerde producten. Het winkelende publiek komt zo bijna onbewust in aanraking met deze producten. Ze hoeven er niet voor naar een bepaalde hoek in de winkel te lopen en de drempel is laag. Wij werken op dezelfde manier. Wij geloven niet dat de consument speciaal naar een activiteit op het platteland gaat zoeken. Ze willen iets leuks doen, wat eten en eventueel overnachten. Het overnachten kan in een hotel in de stad, eten kan bij een boer die een aspergepruvenement serveert en daarna spelen allen een partijtje hooivorkdarts. Dit en nog 48.000 andere activiteiten vind je allemaal op onze website”, aldus Paul Kempen.

Een ander voordeel van het Supermarktmodel is dat een regio veel aantrekkelijker wordt voor de consument. Want als je al het aanbod in een regio zoals horeca, in- en outdooractiviteiten en verblijfsmogelijkheden in één overzichtskaart in beeld brengt, blijkt zo’n regio opeens enorm leuk om in te recreëren. “Zelfs bezoekers van de site ontdekken via plattelandvakantieland.nl activiteiten in hun eigen regio waar ze zelf geen weet van hadden. Toets het maar en zoek er je eigen woonplaats in op”, beweert Kempen.
Klik hier om naar de site te gaan.

Platteland Vakantieland is mede op advies van het Streekhuis Peel & Maas ontwikkeld en wordt gesteund middels een financiele bijdrage van de provincie Noord-Brabant.






<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?