donderdag, november 01, 2012

 

Regiobranding Land van Cuijk

Open-source logo wordt steeds vaker gebruikt












Regiobranding is simpel gezegd "reclame maken voor een regio". Om een streek goed op de kaart te zetten is het belangrijk dat velen een steentje bijdragen en dat de boodschap uniform is. In 2009 hebben twee studenten van de NHTV het project Vetrina uitgevoerd in opdracht van De regio VVV, het streekhuis Noordoost Brabant en platform Noordelijke Maasvallei. Op basis van bestaande visie en beleidsdocumenten, interviews en rondetafelbijeenkomsten was het advies het "Land van Cuijk" een eigen identiteit mee te geven die goed aansluit en aanvullend/versterkend is met "Maasduinen". Communicatie-advies bureau's in de vijf gemeenten van het Land van Cuijk hebben het "een steentje bijdragen" letterlijk genomen en hebben in 2010 op eigen initiatief een zogenaamd "open-source" logo ontworpen. Dit logo is vrij van rechten en kan, onder voorwaarden, gebruikt worden om het Land van Cuijk te promoten. Het logo is zo ontworpen dat het gemakkelijk als ondersteunend logo gebruikt kan worden bij een eigen huisstijl. Zo kan er met tekst en kleur gevarieerd worden (zie de voorbeelden hierboven). Naast het Merk Brabant logo, kan ook een Merk Land van Cuijk logo gebruikt worden. Het beeldmerk is nu ruim twee jaar beschikbaar en wordt steeds vaker gebruikt waardoor de boodschap steeds sterker wordt.

Het gebruik van het Merk Land van Cuijk logo is verbonden aan voorwaarden:
Voor informatie neem contact op met:
Maek of Cybox

Het initiatief bleef niet onopgemerkt. Voor een publicatie in het tijdschrift Streek klik hier.





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?