dinsdag, januari 29, 2013

 

Lokaal Economisch Transactie Systeem (LETS)

Nu de bomen niet meer tot aan de hemel groeien doet de overheid een stapje terug en zijn mensen weer meer op elkaar aangewezen. Een initiatief wat hierdoor snel in opkomst is zijn locale ruilkringen of LETS (Lokaal Economisch Transactie Systeem). Lokaal vraag en aanbod van diensten en goederen worden bij elkaar gebracht. "Als jij mijn haren knipt dan knip ik bij jou de heg". Of "ik help jou met je administratie en belastingaangifte en jij kookt een keer voor mij en past tijdens de vakantie op mijn hond". Om het locale dienstenverkeer op gang te helpen wordt een eigen ruilmiddel gebruikt. Bijvoorbeeld Lets, niksen of Jan van Cuijkjes. Hier een aantal voorbeelden in Noord Oost Brabant:

Den Bosch | Oss | Cuijk |







<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?