maandag, februari 25, 2013

 

Foodretail bereidt zich voor op nieuwe consument

4 juni Foodpolicy's Outbreak Congres

Gezondheid en dierenwelzijn zijn thema's die voor consumenten steeds belangrijker worden en het koopgedrag be├»nvloeden. Een aantal koplopers uit de foodretail, die hierop willen anticiperen, hebben zich verenigd in Foodpolicy NL. Omdat ze hun bevindingen ook met de rest van de wereld willen delen organiseren ze op 4 juni het congres Foodpolicy's Outbreak. "Over tien jaar zal de consument wezenlijk anders boodschappen doen", stelt Frits Kremer van Foodpolicy NL. Anonieme massaproducten worden niet meer geaccepteerd. De consument wil weten waar zijn voedsel vandaan komt en er op kunnen vertrouwen dat er niet mee gesjoemeld is. Zinloos transport wordt niet meer geaccepteerd. Het verhaal achter het product wordt van belang. Wie heeft het gemaakt en is dat verantwoord en veilig gebeurd zijn vragen die de foodretail moet kunnen beantwoorden. Voor meer informatie klik hier.

Ketenpartners bundelen krachten binnen Alliantie Verduurzaming Voedsel

Vanaf 2013 werken boeren en tuinders, fabrikanten, supermarkten, catering en horeca onder de naam Alliantie Verduurzaming Voedsel met elkaar verder om de voedselketen te verduurzamen. Dat werd eind vorig jaar bekendgemaakt tijdens de presentatie van de toekomstagenda verduurzaming voedsel in de Pulchri Studio in Den Haag. De vijf brancheorganisaties die de voedselketen vertegenwoordigen, geven daarmee een doorstart aan het Platform Verduurzaming Voedsel, dat in 2009 met steun van de overheid het levenslicht zag en na 2012 ophoudt te bestaan. Door de krachten ook in de toekomst te bundelen, willen de private partners verduurzaming verankeren in alle bedrijfsprocessen door de gehele keten, en de duurzame basisnorm voor voedselproductie steeds verder verhogen. Lees verder.





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?